۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹

گسترش فولاد، معرف چهره های جوان و بومی به فوتبال کشور/ تولد دوباره فوتبال تبریز با رسول خطیبی

گسترش فولاد، معرف چهره های جوان و بومی به فوتبال کشور/ تولد دوباره فوتبال تبریز با رسول خطیبی

تبریز - خبرگزاری مهر: تیم گسترش فولاد با مربیگری رسول خطیبی و داشتن کادر مدیریتی قوی توانست سهمیه فوتبال تبریز در لیگ برتر را افزایش دهد اما در کنار این موفقیت، معرفی چهره های جوان و بومی تولد دوباره فوتبال این شهر را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، کسب 50 امتیاز از 25 بازی و داشتن بیشترین امتیاز در بین 28 تیم حاضر در لیگ یک، قهرمانی در مجموع دو گروه لیگ یک، صعود مستقیم به لیگ برتر در فاصله دو هفته مانده تا پایان فصل، زدن بیشترین گل در بین همه 28 تیم، داشتن یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ و اخلاق مدار بودن همه بازیکنان و اعضای کادر فنی از جمله رکوردها و افتخاراتی است که رسول خطیبی در طول فصل جاری و البته در فاصله یک هفته مانده تا پایان فصل، به آنها دست یافته است.

اما مهم تر از همه این موارد، خطیبی افتخاری برای فوتبال استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز کسب کرده که نام او را در تاریخ فوتبال کشور جاودان خواهد کرد، این افتخار تولد دوباره فوتبال بومی تبریز است. این مربی جوان در فصل جاری به همراه تیم گسترش فولاد همانند فصل گذشته که در تیم ماشین سازی بود، اقدامات ماندگاری انجام داد و با ارزش دادن به بازیکنان بومی، تولد دوباره فوتبال تبریز را رقم زد.

به واقع با عملکردی که این مربی جوان در فصل جاری لیگ دسته اول داشت، فوتبال بومی تبریز دوباره متولد شد و اکنون تبریزی ها با افتخار می توانند بگویند که گسترش فولاد تیمی از تبریز است و با بازیکنان اغلب بومی از اعتبار فوتبال تبریز در لیگ برتر دفاع خواهد کرد.

حال تیم گسترش فولاد با مجموعه ای از بازیکنان تبریزی و بومی و البته مدیریت تاثیر گذار و مثالزدنی غلامرضا سمندر و حمید حسین زاده موفق به صعود به لیگ برتر شده و اولین گام را برای اعتلای نام فوتبال تبریز برداشته است. بی گمان بخش اعظمی از این موفقیت رسول خطیبی حاصل تفکر مثبت او در خصوص بومی سازی در فوتبال تبریز بود، تفکری که از فصل گذشته و شروع کار این مربی جوان در تیم ماشین سازی استارت خورد و خیلی زود هم نتیجه داد.

مرد تمام ناشدنی فوتبال تبریز در فصلی رویایی با رساندن گسترش فولاد به لیگ برتر خیلی چیزها را ثابت کرد. ثابت کرد که هفت سال پشت خط ماندن تیم تراکتورسازی و درجا زدن در لیگ یک حق این تیم پرطرفدار نبود و شاید اگر مدیران آن زمان تراکتورسازی بیشتر به بومی ها ارزش می دادند و امکاناتی در حد غیر بومی ها و خارجی ها در اختیار آنها می گذاشتند، چه بسا این تیم خیلی زودتر و به دست یک مربی بومی به لیگ برتر می رسید.

خطیبی توانسته نام فوتبال تبریز را بلند آوازه کند و مثل برخی بازیکنان نبوده که هرگز به فکر فوتبال شهرشان نیستند. شاید خیلی ها می توانستند که به فوتبال تبریز خدمت کنند؛ چه در دوران بازیگری و چه در دوران بازنشستگی اما هیچ کس مثل رسول نشد .

یکی دیگر از نتایج کار رسول خطیبی در فصل جاری، چهره شدن فوتبالیست های بومی تبریز بود. این بازیکنان که اغلب آنها جوان هستند، می توانند با تداوم موفقیت های خود زیر نظر این مربی تا سالیان زیاد برای تیم ملی کشورمان هم بازیکنانی موثر به شمار آیند و تا زمانی که حمایت از رسول خطیبی ادامه داشته باشد، این موفقیت چندان دور از ذهن نخواهد بود و پیش بینی می شود نسل طلایی فوتبال تبریز که استخوان بندی اصلی تیم ملی را شکل می داد، بار دیگر از راه برسد.

دستاوردی مهم از دیدار برابر مس

اما تیم گسترش فولاد تبریز آخرین دیدار خانگی اش در لیگ دسته اول را برابر تیم مس سرچشمه باخت تا طعم شکست در خانه را هم بچشد. اما این دیدار برای رسول خطیبی که تیمش دو هفته مانده به انتهای فصل، لیگ برتری شده دستاوردهای مهم تری داشت و او در این بازی به بازیکنان جوان تر و اغلب ذخیره تیمش میدان داد تا توانایی های آنها را بسنجد و در انتخاب بازیکن برای فصل بعد اطلاعات کافی داشته باشد.

گسترش فولاد اگرچه بازی با مس را باخت اما شاگردان رسول خطیبی در این بازی جوانمردانه بازی کردند و تا آخرین لحظه تیم حریف را تحت فشار قرار دادند. بالطبع برای هر تیمی که در شرایط فعلی گسترش فولاد است و صعودش به لیگ برتر مسجل شده، چنین بازیها و فرصتهایی لازم است تا سرمربی تیم از بازیکنان ذخیره اش نیز استفاده کند. شاید بازی با مس و دیدار هفته واپسین برابر الوند همدان فرصتی مناسب برای آماده سازی تیم گسترش فولاد برای فصل بعد لیگ برتر باشد و به تعبیری می توان گفت با توجه به اینکه خطیبی همیشه سرموقع تیم خود را می بندد و اردوی پیش فصل تیمش را برپا می کند، دیدار با الوند نیز همچون بازی با مس می تواند برای آبی پوشان حکم بازی تدارکاتی را داشته باشد اما با این حال تیم گسترش فولاد در بازی با الوند نیز همچون دیدار با مس محکم بازی خواهد کرد تا حق هیچ تیمی ضایع نشود.

بقا در لیگ برتر، هدف اصلی گسترش فولاد

اما تیم گسترش فولاد که برای اولین بار در فصل آینده لیگ برتر حضور خواهد داشت، بقا در لیگ را باید هدف این تیم نامید. البته قانون نانوشته ای در فوتبال وجود دارد که می گوید تیمی که برای اولین بار در یک سطح بازی می کند، همان که سهمیه خود را حفظ کند برایش موفقیت بزرگی محسوب می شود. تیم گسترش فولاد نیز از این قاعده مستثنی نیست و بر این اساس نباید از این تیم انتظار معجزه و کسب مقام داشت.

اگرچه مسئولان باشگاه گسترش فولاد حضور در جمع 10 تیم بالایی جدول هدف این تیم تیم عنوان می کنند اما بقا در لیگ برتر در اولین سال حضور قطعا رضایت خاطر هواداران این تیم و دوستداران فوتبال تبریز را فراهم خواهد کرد. از این رو باید اذعان داشت که توقع بی جا از تیم گسترش فولاد هرگز نمی تواند منطقی باشد و برای تماشای موفقیت رسول و شاگردانش در لیگ برتر، باید حداقل یک فصل را در انتظار نشست.
.....................
گزارش از محمود نصیرپور

کد خبر 2030211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha